Pauline Pastry, 2022

Paris-Gonesse Project n.06 6DDL
Intervention / photography / video / collaborative performance

Paris-Gonesse Project n.06

Pauline Pastry 

6DDL

A graduate of the École Nationale Supérieure des Arts Décoratifs in Paris, Pauline Pastry explores the industrial environment and the evolution of working conditions through a practice that combines photography, video, sculpture and publishing. From dance to the perception of gesture through video, Pauline Pastry's research is part of an interpretation of the body at work. During her residency at Bernard Controls, she invited operators to focus their gaze on their professional gestures and everyday materials in the factory. Photographic compositions have been developed collectively in order to stage technical objects with a strictly aesthetic aim. Pauline Pastry has also invested the professional gestures of certain operators through a choreographic prism. Each of the participants in the filmed performance 6DDL thought out their work movements to reinterpret them outside the workshop in front of CCTV cameras. Finally, when Pauline Pastry films the painters in their zone, she reveals to us the rhythm of a dance sequence. These moments of concerted creations between the operators and the artist testify to a time of latency and a few "degrees of freedom" drawn from the hours of work to adjust body and gaze to a poetic will.

Paris-Gonesse Project n.06

Pauline Pastry

6DDL

Pauline Pastry 毕业于巴黎国立高等装饰艺术学院,通过结合摄影、视频、雕塑和出版的实践探索工业环境和工作条件的演变。从舞蹈到通过视频感知手势,Pauline Pastry 的研究是对工作中身体的诠释的一部分。在 Bernard Controls 驻留期间,她邀请操作员将注意力集中在他们的专业手势和工厂中的日常材料上。摄影作品已经集体开发,以便以严格的审美目标展示技术对象。 Pauline Pastry 还通过舞蹈棱镜投入了某些操作员的专业姿态。拍摄表演 6DDL 的每个参与者都思考了他们的工作动作,以便在闭路电视摄像机前的车间外重新诠释它们。最后,当 Pauline Pastry 拍摄他们所在区域的画家时,她向我们揭示了舞蹈序列的节奏。这些操作者和艺术家之间协同创作的时刻证明了一段潜伏期和从工作时间中提取的一些“自由度”,以调整身体和凝视以达到一种诗意的意志。

Paris-Gonesse Project n.06

Pauline Pastry

6DDL

Diplômée de L’École Nationale Supérieure des Arts Décoratifs de Paris, Pauline Pastry explore le milieu industriel et l’évolution de la condition ouvrière à travers une pratique mêlant photographie, vidéo, sculpture et édition. De la danse à la perception du geste à travers la vidéo, la recherche de Pauline Pastry s’inscrit dans une interprétation du corps au travail. Pendant sa résidence à Bernard Controls elle a invité les opérateurs à décentrer leur regard sur leurs gestes professionnels et les matériaux du quotidien en usine. Des compositions photographiques ont été élaborées collectivement afin de mettre en scène des objets techniques dans une visée strictement esthétique. Pauline Pastry a également investi les gestes professionnels de certains opérateurs à travers un prisme chorégraphique. Chacun des participants à la performance filmée 6DDL a pensé ses mouvements de travail pour les réinterpréter hors de l’atelier face à des caméras de vidéosurveillance. Enfin lorsque Pauline Pastry filme les peintres dans leur zone elle nous en révèle la rythmique d’une séquence dansée. Ces moments de créations concertés entre les opérateurs et l’artiste témoignent d’un temps de latence et de quelques « degrés de liberté » puisés dans les heures de travail pour ajuster corps et regard à une volonté poétique.

Pauline Pastry, 2022

Paris-Gonesse Project n.06 6DDL
Intervention / photography / video / collaborative performance

Paris-Gonesse Project n.06

Pauline Pastry 

6DDL

A graduate of the École Nationale Supérieure des Arts Décoratifs in Paris, Pauline Pastry explores the industrial environment and the evolution of working conditions through a practice that combines photography, video, sculpture and publishing. From dance to the perception of gesture through video, Pauline Pastry's research is part of an interpretation of the body at work. During her residency at Bernard Controls, she invited operators to focus their gaze on their professional gestures and everyday materials in the factory. Photographic compositions have been developed collectively in order to stage technical objects with a strictly aesthetic aim. Pauline Pastry has also invested the professional gestures of certain operators through a choreographic prism. Each of the participants in the filmed performance 6DDL thought out their work movements to reinterpret them outside the workshop in front of CCTV cameras. Finally, when Pauline Pastry films the painters in their zone, she reveals to us the rhythm of a dance sequence. These moments of concerted creations between the operators and the artist testify to a time of latency and a few "degrees of freedom" drawn from the hours of work to adjust body and gaze to a poetic will.

Paris-Gonesse Project n.06

Pauline Pastry

6DDL

Pauline Pastry 毕业于巴黎国立高等装饰艺术学院,通过结合摄影、视频、雕塑和出版的实践探索工业环境和工作条件的演变。从舞蹈到通过视频感知手势,Pauline Pastry 的研究是对工作中身体的诠释的一部分。在 Bernard Controls 驻留期间,她邀请操作员将注意力集中在他们的专业手势和工厂中的日常材料上。摄影作品已经集体开发,以便以严格的审美目标展示技术对象。 Pauline Pastry 还通过舞蹈棱镜投入了某些操作员的专业姿态。拍摄表演 6DDL 的每个参与者都思考了他们的工作动作,以便在闭路电视摄像机前的车间外重新诠释它们。最后,当 Pauline Pastry 拍摄他们所在区域的画家时,她向我们揭示了舞蹈序列的节奏。这些操作者和艺术家之间协同创作的时刻证明了一段潜伏期和从工作时间中提取的一些“自由度”,以调整身体和凝视以达到一种诗意的意志。

Paris-Gonesse Project n.06

Pauline Pastry

6DDL

Diplômée de L’École Nationale Supérieure des Arts Décoratifs de Paris, Pauline Pastry explore le milieu industriel et l’évolution de la condition ouvrière à travers une pratique mêlant photographie, vidéo, sculpture et édition. De la danse à la perception du geste à travers la vidéo, la recherche de Pauline Pastry s’inscrit dans une interprétation du corps au travail. Pendant sa résidence à Bernard Controls elle a invité les opérateurs à décentrer leur regard sur leurs gestes professionnels et les matériaux du quotidien en usine. Des compositions photographiques ont été élaborées collectivement afin de mettre en scène des objets techniques dans une visée strictement esthétique. Pauline Pastry a également investi les gestes professionnels de certains opérateurs à travers un prisme chorégraphique. Chacun des participants à la performance filmée 6DDL a pensé ses mouvements de travail pour les réinterpréter hors de l’atelier face à des caméras de vidéosurveillance. Enfin lorsque Pauline Pastry filme les peintres dans leur zone elle nous en révèle la rythmique d’une séquence dansée. Ces moments de créations concertés entre les opérateurs et l’artiste témoignent d’un temps de latence et de quelques « degrés de liberté » puisés dans les heures de travail pour ajuster corps et regard à une volonté poétique.

6DDL Pauline Pastry
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