Beijing Project n.06 ASSEMBLY 流水线
Fabrizio Massini 丰翼, 2011-2012
operating on the assembly line / storytelling / presentation / drawings / photography / video and photo documentation

Beijing Project n.06

Fabrizio Massini 丰翼

ASSEMBLY 流水线

Fabrizio Massini website 

Fabrizio Massini has been active in the experimental theatre scene of Florence since his teenage years. In 2002 he started to study Chinese language and culture, both in Italy and China. In 2008 he decided to combine his two passions, theatre and all things Chinese, by studying Chinese theatre firstly in the UK (SOAS) and then in China (Central Academy of Drama). His interest in the Social Sensibility Program is linked to several areas of exploration. Firstly, the fast and constant transformation of China's social context, which he has previously explored through several productions of his own theatre company (Elephant in the Room, founded in 2009 in Beijing) and his involvement as international consultant for the Beijing International Fringe Festival. Secondly, through an extended period (1 year) of interaction and socialization with the factory's workers, the project represents an intriguing opportunity to explore the nuances and subtleties of inter-cultural communication. Finally, the project's trajectory overlapped with a personal journey of rediscovery of his parents' past as factory workers and trade union members in Italy during the 60s and 70s. Fabrizio has started his intervention by meeting as many different people as possible in the factory, getting to know them in their own working environment; he also kept a daily diary with everyone's names, interest and shared conversations. The encounter moved to a deeper level while he was receiving the basic formal training that the company offers to all its employees. Fabrizio managed to familiarise with some of the employees besides their role in Bernard Controls and to know about their lives outside the factory. His ultimate objective is the creation of a theatre performance inside the factory and to involve the people of Bernard Controls in the various aspects of a stage production: concept, design, acting and directing. He would also like to include (through a multimedia format) some elements about his parents' autobiographical experience, as a way to achieve a further level of of empathy and cultural exchange between two contexts apparently so far away in space and time. While I'm writing, Fabrizio's work is in progress. 

北京项目 n.06

Fabrizio Massini 丰翼

流水线 

Fabrizio Massini website

流水线 丰翼自青少年时期开始就一直活跃在佛罗伦萨实验剧场的舞台上。2002年,他开始在意大利和中国学习汉语和汉文化。2008年,他决定先后赶赴英国(伦敦大学亚非学院)和中国(中央戏剧学院)学习中国戏剧,从而将他所痴迷的两大兴趣方向——戏剧和一切与中国有关的事物——结合在一起。 以下几个方面的研究了解诱发了他对社会敏感性发展与研究计划的兴趣。首先,他很早就透过自己剧团(大象在房间剧团,成立于2009年)的几部戏剧作品并以国际顾问的身份参与到北京国际青年戏剧节中,以此研究探讨中国社会脉络疾速而持续的转型。其次,经过一段时间(1年)与工厂工人的互动和交往后,他发现该计划能够为他提供一个探索跨文化交流的细微差异和微妙之处的绝妙机会。最后,这项计划的轨迹与他的一段个人经历交叠在一起,让他回顾起父母上世纪六七十年代在意大利的工厂和工会工作的那段历史。 丰翼在其介入艺术创作项目启动之时便尽可能的结识更多的工厂员工,在工人们的工作环境中对他们慢慢展开了解;他还坚持将他们的姓名、兴趣爱好和聊天分享的内容都记录在日记本上。他在接受公司为其所有员工提供的基础性正规培训时,与员工进行了更深层次的交流。除了知晓员工在伯纳德控制设备有限公司所担任的职责外,丰翼还设法与部分员工打成一片,了解他们在工厂以外的生活。他的最终目的是在工厂内编排上演一出戏剧,并让伯纳德的员工参与到舞台剧制作的各项事务当中:概念、设计、表演和导演。他还想将与其父母自身经历相关的一些元素嵌入(通过多媒体形式)到舞台剧当中,以获得更深层次的共鸣,即使相隔甚远也能超越两个时空的阻隔,成就文化的交流。这些文字在我笔下成型时,丰翼的艺术创作活动也在紧锣密鼓的进行当中。

Pékin Projet n°06

Fabrizio Massini

ASSEMBLAGE

Fabrizio Massini website

Fabrizio Massini est actif sur la scène du théâtre expérimental de Florence depuis son adolescence. En 2002, il a commencé à étudier la langue et la culture chinoises, à la fois en Italie et en Chine. En 2008, il décide de combiner ses deux passions, le théâtre et tout ce qui est chinois, en étudiant le théâtre chinois d'abord au Royaume-Uni (SOAS) puis en Chine (Central Academy of Drama). Son intérêt pour le programme de sensibilisation sociale est lié à plusieurs domaines d'exploration. Tout d'abord, la transformation rapide et constante du contexte social de la Chine, qu'il a précédemment explorée à travers plusieurs productions de sa propre compagnie de théâtre (Elephant in the Room, fondée en 2009 à Pékin) et son implication en tant que consultant international pour le Beijing International Fringe Festival. Deuxièmement, à travers une période prolongée (1 an) d'interaction et de socialisation avec les ouvriers de l'usine, le projet représente une opportunité intrigante d'explorer les nuances et les subtilités de la communication interculturelle. Enfin, la trajectoire du projet s'est chevauchée avec un voyage personnel de redécouverte du passé de ses parents en tant qu'ouvriers d'usine et membres de syndicats en Italie dans les années 60 et 70. Fabrizio a commencé son intervention en rencontrant autant de personnes différentes que possible dans l'usine, en apprenant à les connaître dans leur propre environnement de travail ; il a également tenu un journal quotidien avec les noms de chacun, les intérêts et les conversations partagées. La rencontre s'est approfondie alors qu'il recevait la formation formelle de base que l'entreprise offre à tous ses employés. Fabrizio a réussi à se familiariser avec certains des employés en plus de leur rôle chez Bernard Controls et à connaître leur vie en dehors de l'usine. Son objectif ultime est la création d'une pièce de théâtre à l'intérieur de l'usine et d'impliquer les gens de Bernard Controls dans les différents aspects d'une production scénique : concept, design, jeu et mise en scène. Il aimerait également inclure (à travers un format multimédia) quelques éléments sur l'expérience autobiographique de ses parents, comme moyen d'atteindre un niveau supplémentaire d'empathie et d'échange culturel entre deux contextes apparemment si éloignés dans l'espace et le temps. Pendant que j'écris, le travail de Fabrice est en cours.

Fabrizio Massini working on the zap
None
Fabrizio Massini actions / 07:22 - 08:21
None